دفترچه راهنمای استفاده و نگهداری خودرو پیکاپ ریچ اولین و مهم ترین منبع اطلاعاتی در مورد مشخصات، چگونگی استفاده و شیوه های لازم برای نگهداری درست از این خودرو می باشد.
در اوایل دهه 1390 خورشیدی و دقیقا یکسال پس از خداحافظی نیسان پیکاپ از خط تولید شرکت پارس خودرو، سایپا تصمیم گرفت که جای خالی این پیکاپ ژاپنی را با یک پیکاپ چینی، پر کند. محصولی که البته اسم و رسمش چینی بود اما ذاتا پلتفرم ژاپنی داشت و اگر دقیقتر بگوییم، با همان پلتفرم محبوب نیسان ناوارا نسل اول (اتاق D22) ساخته شده بود. پیکاپ ریچ، محصول شرکت دانگ فنگ است و به واسطه همکاری این شرکت با فرانسویها، در برخی کشورها با نام «پژو پیکاپ» نیز فروخته شده است. اما برای بازار ایران، شرکت سایپا در سال 1393 فیسلیفت نسل اول این خودرو به پارس خودرو آورد و تولیدش را شروع کرد. علیرغم اشتراکات فنی بسیاری که میان ریچ و نیسان پیکاپ وجود دارد، باید بدانید که موتور این دو خودرو، هرچند حجم مشابهی دارند اما یکسان نیستند! در زیر کاپوت نیسان پیکاپ، موتور KA24 را میبینید که دقیقا 2389 سیسی حجم دارد اما در دل ریچ، موتور ZG24 با حجم 2438 سیسی قرار گرفته است. پیکاپ ریچ در سال 2016 وارد نسل دوم شده بود و حتی شرکت سایپا در سال 1397 اعلام کرد که میخواهد نسل دوم این خودرو را با نام «ریچ پلاس» به ایران بیاورد اما هیچگاه این اتفاق نیفتاد. شرکت سایپا در آخرین سالهای تولید ریچ، خط مونتاژ آنرا از پارس خودرو به زامیاد منتقل کرد و به همین دلیل است که در مدلهای 1398 به بعد ریچ، لوگوی پارس خودرو از جلوپنجره و همچنین از روی درب صندوق عقب خودرو حذف شده و با لوگوی زامیاد جایگزین شده است.